Sunday 23 October 2011

STUDY HANYA UNTUK EXAM??

Views




 Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum w.b.t
Pe khabar semua readers2,bloggers2 ? Hope korang dalam keadaan ok2 la erk..

Hmmm.,untuk calon2 student yang akan face SPM soon aku wish kan korang GOOD LUCK k,,buat yang terbaekk..jangan lupa,setiap kejayaan tu haruslah seiring dengan usaha dan doa...
Wish you all the bez..
:)

Sebenarnya nak cerita sikit pasal stdy hanya untuk exam ni atau bolek diklasifikasikan study last minute . And benda ni pun aku tak payah cakap orang lain sebab aku sendiri pun ada tabiat camni . Bila tiba je time exam..fuhh,habis..bersengkang mata lah semata2 study hanya untuk exam ni . Wajar ke? Ingat,ilmu ni kita nak guna sampai akhir hayat kita,bukan untuk exam je.

Maksud aku takda la sampai tak study langsung and tak cover balik apa yang da belajar dalam kelas. Tapi perbezaan study masa exam dengan study masa kelas sangat sangat tersangat berbeza..hakhakhak..memalukan... Yerla,struggle la konon nya kan..

Tapi korang kena tahu kesan nya bila kita study hanya untuk exam ni..

Ce tengok ni !





Nampak tak ? Bila study last2 minit and study hanya untuk exam macam ni la jadi nya..
Tak cukup tidur! Argghhh!





Tengok..!semua benda tak boleh nak concentrate kan ? Bila study ingat katil.So bad.! 





Dan akhirnya ...STRESS +SERABUT + TENSION sume ada kan..

Haa..so,pesanan aku . Sediakan payung sebelum hujan (memang tengah hujan pun nih),.hahaks !
Bukan pe,kalau kita dah cover semua tajuk2 pelajaran kita,bila time exam kalau kita memang dah rasa2 cam sempot dah nak study sekurang2 nya kita dah ada backup tu kan . So,just kena toskan,heat,dan panaskan dalam oven kan..kan3...ekekek.

ok?renung-renugkan dan selamat beramal.! 

babai..

p/s: entry aku ni tak de kena mengena dengan mana2 karakter ataupun sesipa yang bersangkut paut melainkan ini hanyalah daripada pengalaman aku sendiri and just for sharing . .Sharing is caring right ?!











!...Lepas baca LIKE dan KOMEN sekali tau...!

2 comments:

niesasukasuki said...

suka tajuk entry. "study hanya utk exam " keh3.

Niena Sweetlurve said...

Huhuhu..tjuk ni mrujuk dri sndiri ni..