Tuesday 17 January 2012

Perbualan diantara 2 orang sahabat baik

Views


بســــــم الله الرحمن الرحيم


Assalamualaikum w.b.t



                                                   ' Perbualan diantara 2 orang shbt baik'



A: eh malam ni ko nk watpe ye..?
B: xde wat ape2 kot...nape?...
A: jom kita men muhasabah diri kita nk?..

B: mcmana tu?..
A:emmm, ko tuliskan semua keburukan aku yg ko xpuas hati sejak kita kenal mula2 masuk thn 1 

    dulu....boleh?..
B: owh...boleh je,, hihi..ok...
A: gud3...ok, esok kita bincang balik eh...

B: ok sahabat...



si A pun balik bilik, terus capai kertas dan pen,dia senaraikan semua kesalahan dan 
ketidakpuasan hatinya pd sahabatnya, si B...keesokkannya, si A dan B jumpa balik kat surau...si B 
mintak agar sahabatnya si A mulakan dahulu..



A: ok...aku sebenanya xpuas hati ko .....bla...bla....bla.....bla......sehingga habis 5 helai exam paper yg dtulis 
     semalaman.....ok,ko plak.....

B: dengan muka muram, dia menunjukkan kertas kosong kpd sahabatnya A...semalaman aku x dpt tdr, 

    kerana xjumpa kesalahan dan ketidakpuasan hati aku pd ko sahabat...aku redha dan syukur dpt menjadi 
    sahabat baik ko...di kala ko demam, aku sanggup ponteng kelas kerana nk jaga ko...di saat air xde kat 
    kolej,aku sanggup angkut air dri tgkat bawah naik tgkat 8....ko amat sempurna untk ku.....ko sahabat yg 
    baik,...

A: (terharu) dgn nada sedih dan menyesal....aku minta maaf.....





credit to Siti Syazwani

!...Lepas baca LIKE dan KOMEN sekali tau...!

No comments: