Tuesday 17 January 2012

Persahabatan tiga segi ! siapa perlu saya kawan . . dia ke dia ???

Views
Assalamualaikum w.b.t

Salam perkhabaran untuk readers - readers sekalian . Moga dalam keadaa sejahtera hendakNya . .
 Amiinnnnn :)

Sape - sape yang terlepas entry aku yang lepas boleh tengok SINI . 
Nak tanya  . . Pernah tak dalam hidup korang , korang berada dalam keadaan  'Persahabatan tiga segi '
Yerla , bukan cinta je ada tiga segi ni , persahabatan pon termasuk jugak . Tak kira la tiga segi ke , enam segi ke . .yang penting bersegi - segi okey . . ! ekeke . . 

Tak dinafikan la kan , dalam dunia berkawan ni mesti ada yang menghadapi keadaan macam ni . Tapi kalau yang tak pernah berada dalam keadaan macam ni korang jangan sedap - sedap dok goyang kaki lutut korang tu . . hah ? kenapa ? OKE -OKE ,aku jawab .  Yerla , mungkin korang tak alaminya sekrang tapi mungkin akan datang korang akan rasa sendiri . Tapi jangan salah faham oke , aku tak doakan korang akan alami keadaan macam ni , tapi tak salah kan kalau kita berjaga - jaga sebelum terkena . .eceewaahhh ! Tapi kalau korang yang memang tak pernah mengalaminya sama sekali syukur la Alhamdulillah kan sebab korang tak perlu berada dalam situasi macam ni . . .  :)


Macam aku sendiri , sejak dari sekolah sampaila sekarang aku berkawan dengan semua orang . Event ada yang kata sebelum kenal aku , aku macam ni sombong tapi bila da kenal , fuhh memang berbeza sebelum kenal dulu .  Tapi tak kisahla yang tu kan , yang nak dihighlightkan kat sini aku cuba berkawan dengan semua orang supaya aku tak terjebak dengan persahabatan tiga segi ni  . Betol la kata orang tua - tua kan , elakkan berkawan dengan nombor ganjil . Maksudnya kalau boleh elakkan berkawan
 3 orang , 5 orang , 7 orang tapi berkawanla dengan 4 orang ke , 6 orang ke , 8 orang ke ,
tak kisahla kan . Sejauh mana kebenaran tu tak tahula kan . Tapi kebanyakan cerita atau kisah - kisah yang kita dengar biasanya berlaku kepada nombor ganjil la kan . kan kan kan . . haaa !

Pernah ada sorang kawan aku cerita , masa sekolah dulu dia kawan dengan 3 orang ni . Sampaikan pada satu masa dia ada di tengah - tengah . Yang kiri ajak sebelah sini , yang kanan ajak sebelah kanan . Wahhh ! Ini serius ! Bukan maen- maen . .>> tetiba teringat cerita kartun wonderpets . ahaks !  OKE - OKE . Sambung balik cerita tadi  . Sampai kan pada satu tahap kawan aku ni rimas dan tak tahan dengan si M dan si N ni . Kesian kan , cuba korang bayangkan korang berada dalam situasi macam kawan aku ni.
Kalau aku la , tak tahu la kan apa jadi . . Silap - silap dengan semua orang aku akan
fobia untuk dijadikan kawan... yooo ! dasyat tu . .






My awesome schoolmates ;)




My classmate :)






Peringatan ! gambar - gambar diatas tiada kena mengena sama sekali dengan persahabatan tiga segi ini . Hanya sekadar untuk iklan :)


Last but not least . . ececeh >>> cakap orang putih . . Buat pengajaran untuk diri aku dan rakan - rakan semua berkawanla dengan semua orang . Yang berkawan 3 segi ke , 5 segi ke beberapa segi ke , bersikap adil la dalam persabatan . Jangan seksa rakan kamu sendiri dengan berebut - rebut ajak kawan dengan korang sebaliknya sama - sama la berkawan ye . Kan lagi best kalau kita share - share kawan ni kan . Seronok gitu .  Sharing is caring kan , right dear ? ? Wah . Panjangnya aku membebel untuk entry kali ni . . Hahaha . tak kisahla kan . Yang penting kita dapat manfaat daripada ni disamping exercise jari - jari aku yang memang dah lama tak berblogging nih . . .huhu . .

"Wahai sahabatku ! Banyak orang yang akan datang dan pergi dari kehidupanmu , akan tetapi hanya sahabat  yang hadir nya dan perginya meninggalkan bekas di hati mu dan seorang sahabat adalah yang dapat mendengarkan lagu di dalam hatimu dan akan menyanyikan kembali tatkala kau lupa akan bait - baitnya ."

Ok . Babai !!


p/s : sesugguhnya ikhlas dari dalam hati sanubari , aku sangat menyayangi sahabat - sahabatku lillah hi ta'ala :)





!...Lepas baca LIKE dan KOMEN sekali tau...!

No comments: